Dream Cycle er ute i «early access.»
Toby Gard var spillutvikleren som skapte det originale Tomb Raider-konseptet, og designet Lara Croft. Han forlot imidlertid Core Design før de slapp det ferdige spillet, og brukte i ettertid flere år på det nå ganske glemte (men da ganske etterlengtede) actioneventyret Galleon. Senere har han arbeidet på Tomb Raider – Legend, Tomb Raider – Anniversary og Tomb Raider: Underworld.
Nytt spill, nye eventyr
Nå arbeider han med noe helt nytt, nemlig et actioneventyr som heter Dream Cycle. Dette spillet finner sted i en annen dimensjon, som magikeren Morgan Carter har blitt fanget i etter at en fjern slektning stjal livsessensen hennes (det gir sikkert mer mening i spillet, som forøvrig er inspirert av H. P. Lovecrafts Dream Cycle-historier).
Morgan kan bruke en rekke virkemidler for å oppnå målene hennes, og spillet har både første- og tredjepersons synsvinkel slik at det skal fungere godt enten hun sniker, bruker sverd i nærkamp eller skytevåpen og magi for å få has på fiendene på avstand. Eventyrene skal være datagenererte, og planen er å utvide spillet med nye miljøer og utgangspunkt for eventyr over tid.
Dream Cycle har nylig blitt sluppet i «early access.» Denne versjonen inneholder den første delen av spillets hovedhistorie, og en type miljøer å bevege seg i. Tidligversjonen har fått en rimelig positiv mottakelse, men mange påpeker også at den trenger en del optimalisering og finpuss. Her er i alle fall en trailer:
«Lasering er en maleteknikk der en maler med et tynt, gjennomsiktig fargelag som lar underfargen skinne igjennom.»
Sånn går det når man er sin egen korrekturleser.
Ser kult ut!