Rise of the Dragons kombinerer sideskrollende slåssing med roguelite-elementer.
Det første Double Dragon-spillet var med å forme sideskrollende slåssespill som sjanger, skjønt i dag er det kanskje mest kjent for den merkverdige vrien helt på slutten der de to brødrene som har kjempet seg gjennom spillet sammen plutselig må slåss mot hverandre for å se hvem som klarer å vinne hjertet til dama de sammen la ut for å redde.
Nye banditter å banke
I Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons har de heldigvis blitt venner igjen, og sammen med en haug av venner og bekjente (inkludert den tidligere nevnte dama, Marian) for å renske en postapokalyptisk nittitallsversjon av New York for kriminelle.
Spillet kombinerer sideskrollende slåssing med roguelite-elementer, der du gradvis låser opp nye figurer og andre oppgraderinger, samtidig som spiller spillet flere ganger. Du kan selv påvirke opplevelsen ved å velge hvilken rekkefølge du skal ta de ulike oppdragene i, noe som endrer vanskelighetsgraden deres. Som seg hør og bør kan du også få med en venn.
Hvor mye spillet minner om de gamle Double Dragon-spillene er jeg usikker på, men det ser jo ikke helt galt ut. Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons er ute på PC (Steam) og de vanlige konsollene nå, og du kan svippe innom det offisielle nettstedet for mer informasjon. Her er en trailer:
Litt vel mye bråkete nittitallsherming her, kanskje? Jaja.