Thunder Helix har nylig blitt lansert i «early access».
Hvis du likte simulatorer på åtti- og nittitallet er sjansene store for at du nikker gjenkjennende til Thunder Helix. Dette nye helikopterspillet er laget for moderne maskinvare, men utvikleren har gitt seg selv noen ekstra begrensninger for å få det til å se ut som om det kunne kjørt på en klassisk PC (eller Amiga, for den saks skyld).
I tillegg til at alle 3D-modellene er laget i klassisk lavpoly-stil (og ikke er teksturerte), kjører spillet i 320×200-oppløsning. Du velger selv om du vil bruke 16 eller 256 farger. I alle tilfeller bruker det «dithering» for å skape illusjonen av flere farger og skyggelegging. Det eneste som ikke er inspirert av gårsdagens klassikere er bildeoppdateringsfrekvensen.
Flere av brukeranmeldelsene, som generelt er svært positive, beskriver Thunder Helix som en slags kombinasjon av Desert Strike og LHX Attack Chopper. Det ser altså ut som det er i arkade-enden av spekteret, men med litt flere simulator-aspekter enn rene arkadespill.
Spillet er ute i «early access» nå, og det har én kampanje og ett frittstående oppdrag. Utvikleren sier at han planlegger å legge til mer innhold i løpet av de seks til tolv månedene spillet er i «early access». Her er traileren:
Dette minner meg på at jeg må få lagt Zeewolf inn i tilbakeblikk-lista.