Inkludert Red Alert og Generals. Pluss: Støtte for Steam Workshop.
Noen ganger gjør Electronic Arts kule ting, og denne uken har vi fått et eksempel på akkurat det. De har nemlig gitt ut kildekoden til flere klassiske spill i Command & Conquer-spill under GPL-lisensen, slik at hvem som helst kan laste den ned og begynne å leke med den.

Koden befinner seg på GitHub, og spillene som har blitt frigitt er Command & Conquer (Tiberian Dawn), C&C Red Alert, C&C Renegade, og C&C Generals og Zero Hour. Dette er gode nyheter både teknisk anlagte og for spillerne, da det kan resultere i alt fra nye spill basert på den gamle teknologien til nye motorer som gjenskaper spillene på moderne plattformer.
Electronic Arts fortjener litt ekstra kudos her, for det har åpenbart ikke vært rett frem å finne, organisere og sette opp alt dette. I kunngjøringen forteller hovedansvarlige, Luke Feenan at prosessen har tatt cirka ett år, og mye arbeid.
Men dette er ikke det eneste. Electronic Arts har også lagt inn støtte for Steam Workshop for følgende spill: C&C Renegade, C&C Generals & Zero Hour, C&C 3 Tiberium Wars og Kane’s Wrath, C&C Red Alert 3 og Uprising, og C&C 4 Tiberian Twilight. Dermed blir det å distribuere og finne modifikasjoner for disse spillene mye lettere (på Steam, i alle fall).
I tillegg har alle de eksisterende verktøyene for å bygge oppdrag og kampanjer blitt oppdatert for å støtte publisering direkte på Steam, og EA har lagt ut filer som skal gjøre det lettere å modifisere spillene som bruker SAGE-motoren (som Generals). Så om du fortsatt kan finne på å kose deg med disse spillene virker det som du går en spennende fremtid i møte.
Ah, og Electronic Arts har også relansert nettleserspillet Command & Conquer: Tiberium Alliance på Steam, men akkurat den nyheten trenger vi ikke dvele ved.