Utvikleren har lagt ut en serie herlige videoer der han går i detalj om prosessen.
Bilspillet Out Run ble en farsott i arkadehallene etter sin lansering i 1986, og det er ikke uten grunn. Spillet er nemlig et mesterstykke i spillbarhet, og selv i dag er det rett og slett bare nydelig å spille.

Men det var selvsagt den heftige grafikken som først trakk folk til kabinettet, og den krevde sitt. Med sin spesielle Super Scaler-teknologi for å skalere 2D-bilder («sprites») var maskinvaren spesialdesignet for spillet, og med to Motorola 68000-prosessorer hadde den mer rå kraft enn det meste. Det var nok også derfor arkadeinnehavere ble anbefalt å ta dobbelt pris for spilløkter.
Da Out Run så kom til hjemmeplattformene, var det naturligvis litt kompromisser ute og gikk. Så der mange har gode minner fra spillet på Commodore 64 eller DOS, er det ingen som vil forveksle de versjonene med arkadeutgaven. Det var først på Mega Drive at spillet fikk en relativt trofast versjon, mens den første arkadeperfekte utgaven kom på Saturn.
- Les også: Out Run filmatiseres av Michael Bay
En plattform som fikk en temmelig miserabel versjon av spillet var Amiga. Den britiske utgiveren US Gold hadde lisensen til å lage Amiga-versjonen, og de hastet ut en utgave som også ble utviklet for Atari ST og ikke kom i nærheten av å utnytte plattformens potensial. Og i motsetning til langt enklere versjoner som nevnt tidligere, er den ikke i nærheten av gøy å spille heller.
Men tidligere i år dukket en ny (og høyst uoffisiell) versjon av spillet opp på Amiga. Denne gangen gjenskapt fra bunnen av for plattformen, av en britisk utvikler som kaller seg reassembler. Den krever fortsatt betydelig mer enn en standard Amiga 500 eller Amiga 1200, men til gjengjeld er den så godt som arkadeperfekt.

Å lage en såpass trofast versjon av spillet for Amiga-plattformen var selvsagt en rimelig utfordrende affære, og i tiden etter lanseringen har utvikleren lagt ut en serie videoer for å forklare hvordan han gjorde det.
Disse videoene er skikkelig interessante, da vi får et herlig dypdykk i hvordan det er å utvikle spill for klassisk maskinvare med begrensede konfigurasjoner, og reassembler er også flink til å forklare kompliserte ting på en forståelig måte.
Jeg vil påstå at hvis du er over gjennomsnittet interessert i eldre spill og spillutvikling, vil du elske disse videoene – uansett hva forholdet ditt til akkurat Amiga-plattformen eller Out Run er. Så ta en titt! Her er del 1:
Del 2:
Del 3:
Hvis du har lyst til å spille Out Run på Amiga, finner du spillet på Itch.io. Men merk at du må gjøre litt selv for å få det til å fungere; Sega blir selvsagt ikke veldig fornøyd om noen bare distribuerer hele spillet (som de fortsatt tjener penger på), så du må selv få fatt i arkademaskinens ROM-filer og installere disse.