I det lekre bybyggerspillet Block’Hood bygger du ikke en svær by som strekker seg over enorme landområder. I stedet bygger du i høyden. Du får et begrenset «nabolag» å bygge på, og må bygge svære komplekser med svært usannsynlige fasonger.
![Jeg lurer litt på hvordan man ser ting som er i midten av bygningen. Ellers ser det kjempekult ut.](https://i0.wp.com/spillhistorie.no/wp-content/uploads/2015/08/blockhood2-300x188.png?resize=300%2C188)
Som i bybyggerspill flest, handler Block’Hood om å sette sammen et fungerende urbant miljø, bestående av ulike «bygninger» (i dette tilfellet, byggeblokker) som påvirker hverandre på ulike måter. Det er totalt over 80 blokker i spillet, og mengder av forskjellige konfigurasjoner å utforske.
Utviklerne sier at Block’Hood feirer mangfold og eksperimentering, og at det er fullstendig åpent. Vi loves stor frihet til å bygge forskjellige typer komplekser, og se hvordan det fungerer.
Spillet foregår i en levende verden med både dag/natt-syklus og forskjellige årstider, som påvirker hvordan alt fungerer.
Block’Hood har nylig fått grønt lys på Greenlight, og skal lanseres mot slutten av året. Sjekk denne kule traileren: