Folkefinansieringen av det nye, turbaserte Battletech-spillet har resultert i millionbudsjett for utvikleren.
I den siste måneden har Shadowrun-studioet Harebrained Schemes kjørt en folkefinansieringskampanje for å få utviklet et nytt spill i Battletech-serien. Kampanjen har vært en stor suksess så langt, og med en håndfull timer igjen på klokken har de fortsatt tid til å øke budsjettet ytterligere.
Det nye Battletech-spillet skal bli et turbasert strategispill med tredimensjonal grafikk, der du styrer en gruppe svære kamproboter på slagmarken. Disse robotene kan du skreddersy selv, med våpen og andre hjelpemidler som sikrer at styrken din spesialiseres for dine behov.
I utgangspunktet ønsket Harbrained Schemes å få nok penger til å lage et «skirmish»-spill der du kunne sette opp dine egne kampscenarier og spille dem mot datamaskinen.
Takket være ekstra folkefinansieringsmidler har de også fått plass til en historiebasert enspillerkampanje der du får lede din egen gruppe med leiesoldater. Strukturen her virker inspirert av Jagged Alliance-spillene, der du blant annet må holde styr på økonomien og utstyret selv.
Det utvidede budsjettet har også tillatt utviklerne å legge inn flerspiller. Spillet skal etter planen lanseres i mai 2017. Her er en kort presentasjon:
Jepp, nå har de grafset til seg pengene mine!
Regner ikke med det blir like mye godsaker som Crescent Hawk’s Inception, men satser på noe i Dragonfall-klassen i det minste!
Støttet den jeg også, selv om jeg i utgangspunktet ikke er så interessert i Battletech, men siden jeg liker Shadowrun-spillene (selv om Hong Kong var et steg ned), og de har gitt meg GOG-nøkkel etter hver KS, så ble det noen kroner på dem denne gangen også.