Pilot: Podcast #0 fra Spillhistorie.no

Vi hiver oss på bølgen og lanserer vår første podcast!

Vi har bestemt oss for å teste ut podcast-formatet her på Spillhistorie.no. I første omgang kjører vi en pilot for å sjekke interessen. Den ble tatt opp forrige helg, like før GDC gikk av stabelen. I studio har vi Joachim og Kristian, samt to andre eksperter på hver sine felt – Hans Petter og Eystein – som vi kommer til å både se og høre mer fra i tiden fremover.

Her følger en kort presentasjon av deltakerne:

Joachim Froholt

36 år gammel sørlending. Tidligere journalist i Gamer.no og Teknofil. Oppvokst med Sharp MZ-80A, Commodore 64 og Amiga, men ble senere en trofast PC-spiller. Liker alt av spill, men er nok mest glad i strategi, rollespill og eventyrspill. Og rallyspill.

Kristian Foshaug

34 år gammel nordlending. Underviser innen 3D design og animasjon. Oppvokst med Lambda, Commodore 64 og Amiga 500, før PC-spillene tok overhånd på midten av 90-tallet. Liker (turbasert) strategi, rollespill og andre «åpen verden»-spill.

Hans Petter Hoff

34 år gammel trønder. Bachelor (Hons) i spillutvikling. Underviser innen spilldesign. Oppvokst med Commodore 64 og Amiga før Nintendos inntog sent på 80-tallet. Glødende lidenskap for design og liker spill med fokus på timing og hukommelse – spiser alle sjangre og elsker nye konsepter av «utbrente» ideer.

Eystein Hansen

33 år gammel nordlending. Mastergrad i juss og psykologi. 4x-ekspert. Vokst opp med Civilization-spillene. Spilt på et av verdens beste Civilization-lag. Elsker Endless Space. Kjøper og spiller alt av strategispill.

Hva prater vi om?

I podcasten diskuterer vi litt rundt den norske storeslemmen på GDC, og hvilken effekt den nye, norske utgiveren Snow Cannon Games kan få for norsk spillutvikling. I tillegg drar vi paralleller mot svenskene og hvordan de har oppnådd suksess.

Tilbakemeldinger mottas med takk

Vi vil gjerne ha tilbakemeldinger på podcasten vår, men vær snille med oss! Det er som nevnt en pilot, og er derfor noe kort – og vi er også klar over at lyden kan bli bedre.

Hva mener dere er passelig lengde på en episode? Har dere noen interessante temaer vi kan diskutere? Andre kommentarer? Alle meninger mottas med takk!

10 kommentarer om “Pilot: Podcast #0 fra Spillhistorie.no

    • Per nå ligger den ikke på iTunes, men den kan lastes ned fra Soundcloud. Dersom piloten går bra, og vi velger å fortsette med podcasts, så vil vi selvsagt legge den ut på iTunes også :)

  1. Likte den godt eg. Noko svak lydkvalitet og sjølvsagt noko kort. Halvtime til tre kvarter hadde vore bra.
    Det eg kunne tenkt meg å høyrt meir om:
    Russisk spelindustri (mange skjulte perler der) og Kickstarter-spel. . Fins så masse skjult kvalitet begge stader at eg kunne tenkt at nokon kunne nøsta opp i slikt for meg. Sikkert omfattande oppgåver begge deler.

    • Takk for tilbakemeldingene :)

      Ja, vi kommer nok til å sikte oss inn på rundt 30-60 minutter etterhvert. Tiden flyr utrolig fort når man sitter i studio og diskuterer, så det blir nok ikke vanskelig å kunne fylle det. Gøy var det også!

      Lyden skal vi jobbe med, vi har allerede dratt litt lærdom fra helgens opptak :)

  2. Fint tiltak. Jeg er nok litt for gammel til å være veldig interessert i podcaster. Det skrevne ord er nok fremdeles å foretrekke for meg. Klarer ikke følge med på hva dere babler om når jeg sitter og prøver å jobbe, så det går for mye inn det ene øret og ut det andre. Mulig noe skyldes lydkvaliteten.

    • Trodde ikke det. Derfor jeg faktisk mener at det er et fint tiltak, siden podcaster er in for tiden, og skal Spillhistorie.no ta over verden, så må dere nok ha det. ;p

      • Jepp! Snart kommer det posters av Cindy Crawford, Claudia Schiffer og Samantha Fox også – da er overtakelsen komplett!

  3. Morro å se at folk fant det som en hyggelig opplevelse.
    Negtiv kritikk bortsett fra tekniske ting tas imot med åpne armer – hvordan skal man ellers bli bedre?
    Jeg ser frem til neste gang de tørr ha meg i studio allerede ^^

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.