Rollespillet uten magi og monstre fikk utgiver likevel. Pluss: En bråte nye skjermbilder!
Warhorse Studios ble grunnlagt av en gjeng tsjekkiske utviklerveteraner, med Mafia I og II-sjef Daniel Vavra i spissen. Deres første spill skulle være et realistisk, førstepersons middelalderrollespill uten magi eller andre fantasy-elementer, og i starten var planen å bringe dette til markedet på tradisjonelt vis.
Men det involverte finansiering fra en utgiver, og selskapet kunne ikke finne noen utgivere som ønsket å satse på et slikt spill. Warhorse hadde imidlertid flaks – plutselig dukket Kickstarter opp, og ved hjelp av folkefinansiering og investeringer som følge av denne, kunne de utvikle spillet uten hjelp fra noen utgiver.
Utgiverne kom likevel
Nå som spillet (forhåpentligvis!) nærmer seg ferdigstillelse, har de til og med fått en utgiver med på laget. Deep Silver/Koch Media skal samarbeide med Warhorse for å gi spillet ut på konsoll og fysisk på PC, mens Warhorse selv skal ta hånd om den digitale PC-versjonen (som ifølge Kickstarter-siden skal komme til Windows, Mac og Linux).
Lanseringen vil finne sted til neste år, og en eksakt dato skal visstnok annonseres snart. Her er de nye bildene:
Her er forresten en halvny utviklervideo, der studioet snakker om rustninger og våpen:
Her er litt blurb om spillet, i tilfelle du ikke har fulgt med:
Kingdom Come: Deliverance is a single-player, first person, open world RPG. Set in 1403 Bohemia in the medieval Holy Roman Empire, the game is rich with historically authentic characters, themes and warfare.