Utvikleren av det kritikerroste spillet tror folk trenger noe om «håp og kjærlighet» akkurat nå.
Personlig syntes jeg Gone Home er overvurdert, og jeg opplevde det egentlig som litt banalt. Men jeg mislikte det ikke, og det skal ha ros for å ta opp temaer som spill vanligvis holder seg unna. Det har også rikelig med tilhengere, og om du skulle ha lyst til å finne ut hva det hele dreier seg om, kan du denne helgen laste det ned gratis.
Amerikanerne trenger en oppmuntring
Fullbright Company har nemlig gitt det en rabatt på 100% denne helgen, og i en Twitter-melding sier hoveddesigner Steve Gaynor at det er for å gi folk som trenger det «noe om håp og kjærlighet» akkurat nå. Det har nok noe med det ferske valgresultatet å gjøre.
Han sier forøvrig også at eventuelle donasjoner (du velger selv om du vil betale kroner 0 eller noe mer) vil gå til organisasjonen Lambda Legal.
I Gone Home kommer du hjem til familiens enorme slott hus etter et opphold i utlandet, og finner det helt tomt. Hva har skjedd? Den eneste måten å finne det ut på, er å utforske huset for å pusle sammen hendelsesforløpet gjennom brev, notater og andre greier som du finner rundt om i de mange rommene.
Her er en trailer (jeg skal la være å kommentere musikken):
Lastet den ned, men kan ta sin tid før den blir testet siden den ikke ser så veldig interessant ut.
Virker mest som en klaustrofobisk Dear Esther (eller Scratches uten horror?) kombinert med rotasjon/zooming av gjenstander som inventory i Skyrim? Tex Murhpy og Runaway-spillene ligger nok høyere på lista!