Gratisrollespillet Path of Exile utvides snart fra fire til ti akter med «Path of Exile: The Fall of Oriath».
I går annonserte utvikleren Grinding Gear Games den lenge etterlengtede utvidelsen til Path of Exile. Fra før var det forventet at spillet skulle utvides med én ny akt – akt fem, og muligens endre på de ulike vanskelighetsgradene for å tilpasse denne nye akten.
Derimot tok utviklerne så godt som alle på senga, da de i stedet lanserte hele seks nye akter – og samtidig fjernet de ulike vanskelighetsgradene fra spillet. I stedet for at man begynner helt på nytt med akt én (på en høyere vanskelighetsgrad) etter å ha rundet de første fem aktene, vil man fra akt seks til ti spille gjennom modifiserte områder, kart og historier basert på de tidligere aktene. En fortsettelse av historien, i stedet for en gjentakelse, altså.
I tillegg får som seg hør og bør både ferdighetstre, utstyr og andre viktige spillmekanikker seg en overhaling, sammen med et nytt «Pantheon»-system som skal hjelpe deg med å slåss mot gudene i spillet.
Utvidelsen har planlagt beta-fase senere i år – rundt april/mai, med påfølgende lansering rundt juni/juli. Spennende.
Se den offisielle traileren til spillet under, og les mer på det offisielle nettstedet.