Path of Exile får hele seks nye akter

Gratisrollespillet Path of Exile utvides snart fra fire til ti akter med «Path of Exile: The Fall of Oriath».

I går annonserte utvikleren Grinding Gear Games den lenge etterlengtede utvidelsen til Path of Exile. Fra før var det forventet at spillet skulle utvides med én ny akt – akt fem, og muligens endre på de ulike vanskelighetsgradene for å tilpasse denne nye akten.

Derimot tok utviklerne så godt som alle på senga, da de i stedet lanserte hele seks nye akter – og samtidig fjernet de ulike vanskelighetsgradene fra spillet. I stedet for at man begynner helt på nytt med akt én (på en høyere vanskelighetsgrad) etter å ha rundet de første fem aktene, vil man fra akt seks til ti spille gjennom modifiserte områder, kart og historier basert på de tidligere aktene. En fortsettelse av historien, i stedet for en gjentakelse, altså.

Pantheon-systemet i Path of Exile.
Her er en smakebit på det nye Pantheon-systemet i Path of Exile.

I tillegg får som seg hør og bør både ferdighetstre, utstyr og andre viktige spillmekanikker seg en overhaling, sammen med et nytt «Pantheon»-system som skal hjelpe deg med å slåss mot gudene i spillet.

Utvidelsen har planlagt beta-fase senere i år – rundt april/mai, med påfølgende lansering rundt juni/juli. Spennende.

Se den offisielle traileren til spillet under, og les mer på det offisielle nettstedet.

Legg igjen en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.