All Walls Must Fall byr på isometrisk rytmetaktikk

Merkelig sjangerblanding fra en gjeng utviklere som blant annet har Spec Ops: The Line på rullebladet.

Inbetween Games er et tysk utviklerstudio bestående av veteraner fra Yager Developments, studioet bak en av senere tids mest interessante militær-skytere, Spec Ops: The Line. De jobbet også med Dead Island 2, men dette prosjektet ble kansellert, og i ettertid dannet de altså et nytt studio.

Rytme og taktikk?

Spillet de jobber med heter All Walls Must Fall, og er en merkelig kombinasjon av rytmespill og taktikkspill, med inspirasjonskilder som XCOM og Crypt of the Necrodancer. Handlingen foregår i en alternativ fremtid der den kalde krigen aldri sluttet, og Berlin fortsatt er delt av en rimelig stor og stygg mur. Det er naturligvis på tide å rive den ned.

Du styrer en gruppe tidsreisende agenter som befinner seg i en Groundhog Day-aktig tidssløyfe der samme natt gjentas og gjentas. Spillets nivåer er dataskapte, og skal by på stor frihet og høy gjenspillingsverdi. Det hele foregår i sanntid, men du kan når som helst sette spillet på pause og planlegge videre.

Utviklerne håper nå å samle inn 15 000 euro på Kickstarter for å fullføre utviklingen. De har jobbet med spillet siden april i fjor, og om alt går etter planen, skal det lanseres i september. Her er Kickstarter-presentasjonen:

En liten Wikipedia-lenke i tilfelle du lurer på hva kysset i toppen er inspirert av.

Relaterte innlegg

Legg inn en kommentar