Scanner Sombre lanseres allerede denne uken.
For en tid tilbake lot den britiske indie-utvikleren Introversion publikum stemme på to spillkonsepter, og vinnerkonseptet skulle bli utvidet til et kommersielt spill. Vinneren ble Scanner Sombre, og siden konkurransen ble holdt, ser det ut som Introversion har jobbet med spillet i stillhet.
Rett rundt hjørnet
Nå har de annonsert at det skal lanseres 26. april, altså førstkommende onsdag. Samtidig har de gitt ut en lanseringstrailer, som du kan se under.
I motsetning til utviklerens forrige spill, Prison Architect, er ikke Scanner Sombre et «early access»-spill. Vi vet ikke så voldsomt mye om det, annet enn at det er et førstepersons utforskingsspill inspirert av Dear Esther og Gone Home.
Handlingen er satt til en underjordisk verden, der du må navigere deg rundt ved hjelp av en LIDAR-scanner koblet til hjelmen din. Når du scanner omgivelsene dine, vil de visualiseres gjennom glødende punkter på skjermen, som forsvinner etter en kort stund. Du ser hvordan det fungerer i traileren: