Skytespillet Dusk får mye skryt

Dette Quake-aktige spillet ser ut til å ha lykkes i å gjenskape nittitallenes skytespillstil.

Vi har sett flere forsøk på å lage skytespill i nittitallsstil i de siste årene, men dessverre virker det ikke som de har lykkes helt, kanskje fordi halvparten av dem har blandet inn dataskapte miljøer og «roguelike»-elementer. Men skal vi dømme etter flere prominente personer i retromiljøet, virker det som det kommende skytespillet Dusk har truffet ganske godt.

Klassisk skytespill med mye action

Alle skytespill må ha minst ett toalett. Helst mange flere.
Alle skytespill må ha minst ett toalett. Helst mange flere.

Spillet skal være inspirert av Quake, Blood, Heretic, Hexen, Half-Life og Redneck Rampage, og i tillegg til en grafikkstil som minner om tidlige 3D-spill skilter det med et lydspor laget av Andrew Hulshult (som blant annet har jobbet med musikken til det nye Rise of the Triad-spillet).

Det hele starter med at du våkner opp, hengende som et kjøttstykke i et slakteri, og derfra blir det bare verre – med store mengder kultister, militanter og muligens enda skumlere ting som må skytes, kuttes eller sprenges før de får tatt knekken på deg.

Spillet slippes egentlig ikke før 31. oktober, men grunnen til at det har fått så mye skryt nå er at de som har forhåndsbestilt nylig fikk tilgang på hele den første episoden (altså, «episode» som i måten klassiske skytespill er strukturert på, ikke som i nye, episodebaserte spill). En av dem som liker spillet er Youtuberen Lazy Game Reviews:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.