Byr på taktisk kamp i svært forseggjorte miniatyrmiljøer.
Det holdt ikke at Firaxis lanserte ekspansjonspakken Rise & Fall for Sid Meier’s Civilization VI i går – det lekre taktikkspillet Wartile forlot nemlig «early access» samme dag. Hvordan er det egentlig meningen at vi skal få tiden til å strekke til?
Taktikk i sanntid
Wartile er altså et taktisk strategispill med en unik, visuell stil. Kamphandlingene foregår i det som ser ut til å være ekstremt forseggjorte miniatyrmiljøer laget for fysiske krigsspill, men selv om det på bildene ser ut som et turbasert spill, foregår det faktisk i sanntid. Utviklerne kaller det «sanntid med en sterk, turbasert smak».
Det betyr blant annet at det er en viss tid mellom hver gang du kan bruke de ulike egenskapene til styrkene dine, og at du kan skru hastigheten ned ganske kraftig.
Spillet støtter både en- og flerspiller, og har en vikingkampanje som ifølge utviklerne skal være rik på historie og mytologi. I flerspiller kan du kjøre vanlig kamp mot motspilleren, eller du kan prøve deg på en modus der hver spiller får separate mål som må utføres.
Mye nytt
I løpet av tiden spillet har vært i «early access», har utviklerne blant annet gjort store forandringer i grensesnittet som svar på brukernes tilbakemeldinger. De har også gitt det mer innhold underveis, og den siste oppdateringen leverer blant annet en dypere historiedel og massevis av unike våpen.
Prisen med lanseringsrabatt er like over hundrelappen, mens fullpris er 140 kroner. Her er en fersk trailer: