Førstepersons «roguelite»-action med interaktive omgivelser.
Jeg var litt usikker på om jeg skulle skrive noe om tidliglanseringen av Slasher’s Keep, men så fikk jeg sett denne vesle GIF-animasjonen:
Kort sagt: Et spill der du kan slå noen i svime ved å smelle ei dør i ansiktet deres er okay i min bok. Slasher’s Keep, som er et førstepersons «roguelite»-rollespill ser ut til å by på mange slike muligheter til å bruke gjenstander i miljøene til å gjøre skade på motstanderne, og det er noe jeg har savnet litt, etter at Dark Messiah of Might & Magic imponerte med sine fysikkbaserte spillmekanismer i … 2006?!? Herre min hatt, som tiden flyr!
![Uh, hei.](https://i0.wp.com/spillhistorie.no/wp-content/uploads/2018/02/slashers-keep.jpg?resize=400%2C225&ssl=1)
Dataskapte miljøer
Utvikleren bak Slasher’s Keep lover tilfeldig genererte nivåer fulle av feller og hemmeligheter, dynamisk nærkamp med blant annet presis blokkering av fiendens angrep, flere spillbare figurer å velge mellom (to i starten, flere kan låses opp senere) og tegneserieaktig grafikk som benytter seg av «cel-shading»-teknikken du kanskje husker ble hauset voldsomt opp foran lanseringen av XIII. Som jeg ikke tør å sjekke når kom ut.
Siden det altså er snakk om et «early access»-spill her, er utvikleren klar på at det fortsatt er mye jobb igjen før spillet kan regnes som ferdig, og han regner med at det vil befinne seg i «early access» i mellom fem og syv måneder. Brukeranmeldelsene er positive så langt, så det kan godt være lurt å hive Slasher’s Keep i ønskelista på Steam.
Jaså ja, ute på EA nå. Frister… men om det blir noe EA-saker på meg den nærmeste tiden så må det nok heller bli Star Trader: Frontiers!