Førstepersons «roguelite»-action med interaktive omgivelser.
Jeg var litt usikker på om jeg skulle skrive noe om tidliglanseringen av Slasher’s Keep, men så fikk jeg sett denne vesle GIF-animasjonen:
Kort sagt: Et spill der du kan slå noen i svime ved å smelle ei dør i ansiktet deres er okay i min bok. Slasher’s Keep, som er et førstepersons «roguelite»-rollespill ser ut til å by på mange slike muligheter til å bruke gjenstander i miljøene til å gjøre skade på motstanderne, og det er noe jeg har savnet litt, etter at Dark Messiah of Might & Magic imponerte med sine fysikkbaserte spillmekanismer i … 2006?!? Herre min hatt, som tiden flyr!
Dataskapte miljøer
Utvikleren bak Slasher’s Keep lover tilfeldig genererte nivåer fulle av feller og hemmeligheter, dynamisk nærkamp med blant annet presis blokkering av fiendens angrep, flere spillbare figurer å velge mellom (to i starten, flere kan låses opp senere) og tegneserieaktig grafikk som benytter seg av «cel-shading»-teknikken du kanskje husker ble hauset voldsomt opp foran lanseringen av XIII. Som jeg ikke tør å sjekke når kom ut.
Siden det altså er snakk om et «early access»-spill her, er utvikleren klar på at det fortsatt er mye jobb igjen før spillet kan regnes som ferdig, og han regner med at det vil befinne seg i «early access» i mellom fem og syv måneder. Brukeranmeldelsene er positive så langt, så det kan godt være lurt å hive Slasher’s Keep i ønskelista på Steam.
Jaså ja, ute på EA nå. Frister… men om det blir noe EA-saker på meg den nærmeste tiden så må det nok heller bli Star Trader: Frontiers!