Jakt på stadig større poengsummer i dette spretne arkadespillet.
Noen av favorittspillene mine har vært inspirert av Atari-klassikeren Breakout. Fra Arkanoid, som jeg spilte på Commodore 64, til Mega Ball på Amiga, DX-Ball på PC og Shatter på Steam – dette er en sjanger som stadig klarer å hekte meg. Derfor virker nylanserte Hot Pink ganske spennende.
Uendelig poengjakt
Som i inspirasjonskildene er målet i Hot Pink å knuse blokker og andre greier med baller, som du ikke kan kontrollere direkte, men via en bevegelig plate i bunnen av skjermen. Målet er å holde dem i spill så lenge som mulig, ved å unngå at de klarer å falle forbi platen din.
Det Hot Pink gjør annerledes, er at det ikke har individuelle nivåer, men ett stort brett som genereres av datamaskinen mens du spiller. Jo lenger du spiller, jo raskere går det, og jo større komboer og slikt kan du score. Så er det bare å se hvor høyt opp på poenglistene du kan klare å klatre før det går ad undas.
Ellers loves vi spretten musikk og lekker, neoninspirert grafikk som forhåpentligvis ikke får øynene dine til å blø (slik Steam-siden indikerer). Hvis du tar sjansen, kan du se en trailer her:
(jeg har sett den, og har fortsatt synet i behold, så jeg tror det er trygt)