Global krigføring i neste Strategic Command

Andre verdenskrig blir en faktisk verdenskrig i Strategic Command WWII: World At War.

De fleste krigsspill basert på den andre verdenskrigen fokuserer på krigføringen i Europa, med en håndfull som enten tar for seg Afrika eller Stillehavsområdet. I det turbaserte strategispillet Strategic Command WWII: World At War får vi et globalt perspektiv på krigen, med et hele verden som slagmark.

Hele verdenskartet er gjenskapt.
Hele verdenskartet er gjenskapt.

Aksemaktene mot de allierte

Det sentrale her er at du ikke spiller én av de hundrevis av fraksjonene som var involvert i krigen, men tar kontroll over den ene av de to store blokkene. Så om du spiller som aksemaktene, leder du ikke bare Tyskland og deres europeiske allierte, men også Japan.

Dermed må du tenke litt annerledes enn om du kun hadde et begrenset landområde å krige om, og du kan også ta krigen i helt andre retninger enn den gikk i virkeligheten. Samtidig vil det være fullt mulig å overlate individuelle alliansepartnere til datamaskinens kontroll, om du blir overveldet av å holde styr på alt.

Ellers loves vi en rekke kortere scenarier for de som ikke vil spille hele krigen fra 1939 og ut. Et integrert redigeringsverktøy lar deg også lage dine egne scenarier. Du kan spille mot datamaskinen eller mot en venn, og spillet har PBEM-støtte slik at dere ikke trenger å spille samtidig (jeg mistenker at individuelle turer vil ta en god stund i dette spillet).

Strategic Command WWII: World At War utvikles av Fury Software, og vil gis ut av Matrix Games/Slitherine. Når vet vi ikke. Sjekk den offisielle produktsiden for mer informasjon.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.