Om overtidsarbeid i spillindustrien.
Spillindustrien er kjent for å ha et rimelig usunt forhold til overtidsarbeid, spesielt i USA der få utviklere er fagorganiserte. De verste periodene begynner gjerne noen måneder før et spill skal lanseres, når alle menn og kvinner må på dekk for å sikre at det kommer ut døra i tide (og i god forfatning), men ikke sjeldent kan disse månedene utvikle seg til hele år.
Få ut fingeren!
Om det nylanserte SNES-spillet Fork Parker’s Crunch Out gir et realistisk bilde av bransjen vites ikke, men det følger i alle fall den fiktive Devolver Digital-sjefen Fork Parker, som må finne ulike måter å «motivere» de ansatte i spillselskapet sitt til å jobbe hardere på.
Spillet lar deg benytte deg av alt fra koffein til sjokkterapi for å hindre at spillutviklingen tar for lang tid, og profittene fra hver lansering må investeres kløktig i nye måter å sikre at alt går på skinner på. Du må også komme deg helskinnet gjennom en rekke minispill.
Fork Parker’s Crunch Out er tilgjengelig på fysisk spillkassett for SNES, skjønt opplaget er begrenset. Utviklerne forklarer at det er kompatibelt med europeiske modeller, men at siden PAL-standarden har en annen bildeoppdateringsfrekvens vil også hastigheten være litt annerledes.
Sjekk det offisielle nettstedet for mer informasjon. En demo er også tilgjengelig.