Spillet har fått mye ros, og en gratis demo er tilgjengelig.
Supraland er et spill jeg har hatt liggende i lista over spill som bør nevnes med en artikkel en stund. Spillet ble lansert tidligere denne måneden, og har fått nesten absurd gode skussmål fra spillerne. I tillegg har det en spillbar demo, så vi trenger ikke å stole på brukeranmeldelsene.
Stor og åpen verden
Utvikleren (spillet er i stor grad laget av én person) beskriver Supraland som en «førstepersons Metroidvania-hjernetrimmer», og trekker frem Zelda, Metroid og Portal som inspirasjonskilder. Spillet lar deg utforske en stor og sammenkoblet verden der du gradvis får fatt i nye egenskaper og hjelpemidler, og dermed også åpner opp nye områder for utforsking.
Enspillerkampanjen skal ta fra femten til tretti timer å fullføre, og utvikleren sier mye av tiden vil brukes på utforsking. I tillegg må du altså løse gåter, og utvikleren sier at han har lagt stor vekt på å gjøre disse så unike som mulig. Litt kamp må du også gjennom, og her nevnes klassiske skytespill som Unreal, Doom og Quake som inspirasjonskilder.
Supraland skilter også med temmelig lekker grafikk, som du kan se mer av i denne traileren:
Jeg skulle ønske døgnet hadde flere timer, det kommer rett og slett alt for mye kult for tiden.