Stronghold: Warlords byr på en kombinasjon av bybygging og sanntidsstrategi.
Stronghold-serien har siden tidlig dette årtusenet levert sin egen unike kombinasjon av sanntidsstrategi og bybygging, med et ekstra fokus på å designe borger og forsvarsverker for å gjøre det ekstra vanskelig for fienden å legge riket ditt øde. Nå har utviklerne i Firefly annonsert seriens neste spill, Stronghold: Warlords.
Kina, Japan og Mongolia
I Stronghold: Warlords starter vi i Kina i det tredje århundret før vår tidsregning, før vi hopper frem i tid og tar turen over til nabolandet Japan og deres første «shogunat». Vi får også oppleve foreningen av Vietnam, og til slutt er det det mongolske imperiets tur til å vise seg frem.
Uansett hvilken kampanje du spiller, må du bygge slott og byer, og bruke tidsriktige militærenheter for å ta knekken på fiendene.
Warlords-delen av tittelen refererer til det faktum at vi nå kan rekruttere og oppgradere datastyrte krigsherrer, som gir deg ulike fordeler. De kan for eksempel hjelpe deg å bygge, eller sende styrkene sine til å forsvare deg når du angripes. Hvert oppdrag skal ha sitt eget sett med krigsherrer som kan rekrutteres.
Spillet ble annonsert i går, og slippes neste år på Steam. Det ser ikke ut til at Firefly har det helt store utviklingsbudsjettet å vie til spillet, for grafikken virker litt utdatert allerede, men den har sin sjarm. Her er en trailer, fulgt av litt video der utvikleren går i detalj om spillet: