Tjen penger på å tilby mat, drikke og husly til de reisende i en typisk rollespillverden.
Hvis man ser bort ifra alle monstrene, bandittene og krigene, virker det som en rimelig trivelig tilværelse å drive et vertshus i en typisk rollespillverden. Snart får vi sjansen til å oppleve hvordan det arter seg, i Crossroads Inn som ifølge PC Gamer skal slippes den 18. oktober på PC.
Økonomisk simulator
![](https://i0.wp.com/spillhistorie.no/wp-content/uploads/2019/08/crossroads-inn.jpg?resize=400%2C225&ssl=1)
Dette er altså en kombinasjon av livssimulator og strategispill, der du må bygge opp ditt eget vertshus og prøve å tjene til livets opphold (og helst litt mer) ved å tilby reisende, eventyrere og en tørst lokalbefolkning med mat, drikke og overnattingsmuligheter i ei lita bygd langs en godt brukt handelsvei.
Vertshuset bygges som en typisk bygning i The Sims, og det finnes selvsagt massevis av ulike typer møbler og andre gjendstander som kan ploppes inn for å hjelpe deg på ulike måter. I tillegg skryter utviklerne av en omfattende økonomisk simulator som skal sikre dype spillmuligheter og utfordringer.
Crossroads Inn skal skilte med både sandkassemodus for de som vil fordype seg i vertshusdriften, og en kampanjemodus med en ikke-lineær handling og tolv ulike avslutninger basert på ulike valg. I historietraileren under kan du få et inntrykk av hva kampanjemodusen dreier seg om:
Og her kan du se litt faktisk spilling, via PC Gamer: