Nvidia vil lage raytracing-nyversjoner av flere klassikere

Quake II RTX var bare begynnelsen – selskapet har startet et nytt initiativ.

For en liten stund siden lanserte Nvidia en nyversjon av id Softwares klassiske førstepersonsskyter Quake II, der grafikkmotoren var oppgradert til å bruke den stadig mer populære raytracing-teknologien.

Quake II RTX.
Quake II RTX.

Nå røper en stillingsannonse (via DSOGaming) at de vil lansere flere slike nyversjoner. De skriver at de sparker igang et nytt initiativ for å oppgradere «noen av de beste spillene fra tidligere tiår» med toppmoderne raytracing uten å endre spillmekansimene.

Annonsen forteller videre at det første spillet det nye teamet jobber med er et spill «du kjenner og elsker», men at de ikke kan røpe noen detaljer. I mellomtiden er altså Quake II RTX gratis, skjønt du må enten ha en fullversjon av spillet fra før, eller den offisielle demoversjonen, for å teste det.

Her er en Quake II RTX-trailer:

3 kommentarer om “Nvidia vil lage raytracing-nyversjoner av flere klassikere”

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.