Fikk du med deg at Six Ages har blitt sluppet på PC?

Led stammen din til storhet i en bronsealderverden der mytologien er virkelig.

Jeg fikk av en eller annen grunn ikke tid til å skrive nyhetsartikkel da A Sharp lanserte PC/Mac-versjonen av Six Ages: Ride Like the Wind i oktober, men siden dette nettstedet heter Spillhistorie.no gjør det kanskje ikke så mye at nyhetene ikke er helt dagsferske.

Velg ditt eget eventyr

Ikke det du vil se når du er på tur i fjellet.
Ikke det du vil se når du er på tur i fjellet.

Six Ages: Ride Like the Wind er oppfølgeren til kultklassikeren King of Dragon Pass fra årtusenskiftet, og er et strategispill der du får i oppgave å lede en klan i en bronsealderinspirert fantasiverden som heter Glorantha (verdenen ble opprinnelig skapt for et rollespill, og det er faktisk nok et Glorantha-basert spill på vei for de som er interessert).

Spillet er turbasert, og hver tur må du blant annet styre med hvordan klanen din skal prioritere de ulike ressursene de har til rådighet – litt som i en betydelig mer avansert versjon av urstrategispillet Hammurabi. Men i tillegg må du forholde deg til over 400 tekstbaserte historiesekvenser der valgene dine får potensielt ganske store konsekvenser for fremtiden.

En av tingene som gjør Glorantha til en interessant spillverden er at den tar utgangspunkt i at en rekke av de tingene menneskene har trodd på i årenes løp faktisk er sanne. Solen er for eksempel ikke en stjerne, men en ekte gud som det av åpenbare årsaker lønner seg å ikke fornærme. Men det er ikke den eneste guden i spillets rike verden, og ikke alle er på like god fot med hverandre.

Om du heller vil spille Six Ages: Ride Like the Wind på farten, er det allerede ute på mobil. Her er en trailer fra den versjonen:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.