Spillet kombinerer plattformaction med «roguelike»-elementer, og har nesten bare fått positive brukeromtaler.
Jeg fikk tilsendt en pressemelding om ScourgeBringer da det ble lansert i slutten av forrige uke, og tenkte at jeg skulle se kjøpernes reaksjoner an før jeg eventuelt skrev noe om det. Siden du nå leser en nyhetspost om spillet, kan du sikkert gjette deg til at disse har vært svært positive.
Massevis av 2D-action
ScourgeBringer er altså ute i «early access», og er en kombinasjon av «roguelike»-spill og plattformspill. Utviklerne trekker selv frem Eurogamers beskrivelse, som er «Dead Cells møter Celeste.» Spillet følger krigeren Kyhra, som må kjempe seg gjennom fargerike, todimensjonale nivåer fulle av roboter, og gradvis låse opp nye egenskaper underveis.
Det beste er vel bare å vise til traileren, som får spillet til å se både fristende og skremmende ut samtidig:
Utvikleren (som tidligere har stått for det godt mottatte NeuroVoider) anslår at spillet skal være seks til åtte måneder i «early access», og i løpet av den tiden vil det få omtrent dobbelt så mye innhold som det har nå.