Slik fungerer landskapet i Civilization-aktige Humankind

En ny video viser hvordan de datagenererte verdenene påvirker spillet.

Alle er nok enige i at Civilization-serien trenger en solid utfordrer, og få er bedre egnet til å lage en slik enn folkene bak Endless Legend og Endless Space-spillene. Om deres Humankind leverer varene når det slippes senere i år vet jeg ikke, men jeg gleder meg veldig til å finne det ut.

Jeg liker hvordan byene legger seg til rette i landskapet.
Jeg liker hvordan byene legger seg til rette i landskapet.

Fjell og daler

Et av områdene der Humankind skiller seg fra sin 4X-konkurrent er med tanke på landskapene, som i dette spillet er langt mer tredimensjonale. Resultatet ser ikke bare utrolig lekkert ut (i mine øyne, i alle fall), men det skal også påvirke selve spillingen. Klipper fungerer som naturlige barrierer i landskapet, fjellformasjoner påvirker hva du kan se, og høydeforskjeller er viktige i kamp.

Utviklerne har nylig sluppet en video som viser hvordan det hele fungerer, så du kan jo ta en titt under. Ellers kan du jo svippe innom det offisielle nettstedet for mer informasjon om dette Sega-utgitte spillet, som enn så lenge kun er annonsert for PC.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.