Grafikken er inspirert av Commodore 64-plattformen.
Hvis du noensinne har spilt Thrust på Commodore 64, eller et av de mange spillene som har latt seg inspirere av denne beintøffe klassikeren, er sjansene store for at du raskt vil nikke gjenkjennende til Pilots of Darsalon. Her er nemlig konseptet det samme.
For de som ikke aner hva Thrust er, fungerer det omtrent slik: Du styrer et romskip, sett fra siden. Poenget er å fly ned i tidvis kompliserte hulesystemer, for å hente opp last derfra. Samtidig må du forholde deg til en simulert tyngdekraft som både påvirker deg og det du eventuelt måtte frakte. Som om ikke det var utfordrende nok, er nivåene fulle av kanonstillinger og andre hindringer.
Pilots of Darsalon følger samme modell, og skal skilte med femten stadig vanskeligere nivåer når det lanseres senere i år. Som du sikkert også ser, har det også en ganske spesiell grafikkstil – utvikleren har nemlig benyttet seg av fargepaletten til en ekte Commodore 64, men kombinert denne med moderne effekter. Veldig stilig, i mine øyne.
Traileren finner du på Steam-siden, så den kunne jeg ikke bygge inn i artikkelen.