The Light of the Darkness dropper den tradisjonelle retrografikken.
Det dukker stadig opp interessante indie-spill på radaren, og i dag fikk jeg en liten pressemelding om et brasiliansk spill som heter The Light of the Darkness. Spillet fanget umiddelbart oppmerksomheten takket være sin interessante visuelle stil, som minner meg litt om noen av de tidlige utgivelsene til et annet studio fra samme verdensdel, nemlig argentinske ACE Team.
Spillet beskrives som et «episodebasert Metroidvania-spill», noe som ser ut til å innebære at det i stedet for å bestå av én sammenhengende verden er delt inn i individuelle brett med sin egen historie, samt unike monstre og omgivelser. Samtidig loves vi rike muligheter til utforsking, blant annet takket være hovedpersonens vinger som tillater ham å fly.
I tillegg får spillfiguren muligheten til å suge til seg livsessensen til andre vesener, og dermed gi seg selv nye egenskaper og magiske formularer. Det hele finner sted i en dyster verden som kalles The Lands of Oblivion, der to fraksjoner er låst i en tilsynelatende endeløs krig.
Det ser ikke ut som The Light of the Darkness har fått noen slippdato, men her er i alle fall en trailer:
Her er en presentasjon som går nærmere inn på spillmekanismene: