Spillet bygges opp fra bunnen av på Snowdrop-motoren.
Snikespillet Splinter Cell var en av Ubisofts store suksesser fra tidlig på totusentallet, og det er i grunnen rart at serien har fått ligge brakk så lenge – kanskje Ubisoft har slitt med å finne ut hvordan den kunne tilpasses åpen verden-konseptet de er så glade i for tiden? Nå vender de uansett tilbake til det første spillet, med en nyversjon.
Husk nattkikkerten
Nye Splinter Cell er under utvikling hos Ubisoft Montreal, og vil være bygd opp som et nytt spill helt fra bunnen av. Utviklerne sier de skal beholde originalens ånd, men vil samtidig modernisere enkelte elementer som ikke nødvendigvis oppleves så brukervennlige nå som det snart har gått 20 år siden originalversjonen ble lansert.
Nøyaktig hva som vil endres og hva som vil være som før har de ikke gått i detalj om, kanskje fordi spillet fortsatt er tidlig i utviklingsfasen. De lover i alle fall at strukturen skal være den samme som før, så det blir ikke noe Far Cry i Splinter Cell-drakt. Forhåpentligvis klarer den franske utgiveren å holde NFT-ene sine unna spillet, også (men det tør jeg ikke satse på).
Vi kan i alle fall se for oss at spillet får rimelig god grafikk, for det skal bruke den versjonen av spillmotoren Snowdrop som Ubisoft også bruker på Avatar: Frontiers of Pandora og sitt kommende Star Wars-spill. For mer informasjon kan du lese et intervju med noen av utviklerne hos Ubisoft. Eller se denne videoen, der de diskuterer prosjektet:
Toppbildet er hentet fra Mobygames.