Maurstrategi med «fotorealistisk» grafikk

Empire of the Ants ser ganske lekkert ut. Hvis du liker maur, i alle fall.

Når begynte vi egentlig å snakke om fotorealistisk grafikk for første gang? Jeg er litt usikker selv, men jeg husker spesielt ett sted i GTA III jeg syntes så helt ekte ut. Jeg lurer på hva et skjermbilde fra det kommende strategispillet Empire of the Ants hadde fått meg til å tenke.

Det står «in-game» her, men også «work in progress».
Det står «in-game» her, men også «work in progress».

Dette Unreal Engine 5-drevne spillet ser riktignok litt for finpusset og rent ut til å være helt virkelighetstro, men bildene vi har fått til nå er rimelig lekre. Så skal det påpekes at vi ikke har fått noe videomateriale enda, så hvem vet hvordan det endelige produktet blir.

Strategi i lilleputtland

Uansett virker spillet spennende nok til å havne i kikkerten. Spillet finner sted i insektenes verden, der du må utforske mikroskopiske miljøer, forsvare maurene dine og merkelig nok skape allianser med andre småkryp. Vi loves en verden som forandrer seg med årstidene og døgnrytmen, og skalerbar vanskelighetsgrad.

Mange marihøner.
Mange marihøner.

Empire of the Ants er basert på science fiction-boken ved samme navn, så ikke forvent noen realistisk maursimulator her. I stedet styrer du maurenes redning…maur, og spillet bruker et tredje«persons»kamera. Det skulle ikke forundre meg om mekanismene minner litt om Overlord eller Pikmin, uten at utviklerne har sagt noe om dette.

Spillet skal etter planen slippes neste år. Det utvikles av Tower Five og skal gis ut av Mïcroids. Artig nok er dette det andre spillet basert på samme bok fra den franske utgiveren; det første kom i år 2000, og fikk en blandet mottakelse.

Mer maurstrategi finner du uansett i SimAnt, som podcasten cd SPILL har en episode om.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.