Kan dette bybyggerspillet være noe tess?

Kai Yuan er satt til oldtidens Kina, og ser ut til å være inspirert av Impressions-klassikeren Emperor: Rise of the Middle Kingdom.

Jeg kikker stadig etter interessante nylanseringer, og siden jeg liker å skrive om spill som ikke har fått allverdens med pressedekning allerede, er jeg gjerne avhengig av brukeranmeldelser for å avgjøre om det kan være lurt å lage en sak om et spill eller ikke.

I forrige uke dukket bybyggerspillet Kai Yuan opp på radaren min. Det så ganske stilig ut, men jeg fant ikke noen engelskspråklige brukeranmeldelser så jeg turte ikke å skrive om det her (en nyhetsartikkel er ikke en anbefaling, men kan jo gjerne tolkes litt slik, og jeg har jo brent meg på at spill jeg syntes ser kule ut og skriver saker om har vist seg å være ganske dårlige).

Man må ha mye mat for å brødfø en hel by.
Man må ha mye mat for å brødfø en hel by.

Så jeg noterte tittelen, og tenkte at jeg skulle sjekke tilbake senere. Nå har jeg sjekket, og … det har fortsatt ingen engelskspråklige brukeranmeldelser. Argh. Jeg fikk Google til å oversette et par av de (få) kinesiske, og det ser ikke ut som spillet er så galt.

Det virker veldig «retro», så mer som de gamle Impressions-spillene (Caesar, Pharaoh og mest relevant, Emperor: Rise of the Middle Kingdom) enn nyere spill i sjangeren. Anmeldelsene påpeker også at det kan være en del venting i spillet, og at det har noen brukervennlighetsskavanker. Ellers legger jeg merke til at det ser ut til å ha enkel sanntidskrigføring i tillegg til bybyggingen.

Jeg fant også en video, som får meg til å håpe at utvikleren drar på fuglejakt i en kommende oppdatering, for her var det en voldsomt irriterende fugl som skriker og skråler i bakgrunnen:

Så skal det for så vidt også påpekes at Emperor: Rise of the Middle Kingdom kan kjøpes på GOG, i tilfelle dette bare gjorde deg nostalgisk.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.