Rendering Ranger: R2 forsvant nærmest uten spor da det opprinnelig kom ut.
Manfred Trenz var hovedskaperen av de klassiske Turrican-spillene, og med Rendering Ranger: R2 fra 1995 lagde han det som ser ut som en åndelig oppfølger til disse spillene. Men dette teknisk imponerende SNES-spillet ble ingen suksess, faktisk ble den vestlige lanseringen kansellert og det ble kun trykket opp 10 000 kopier for det japanske markedet.
Nå får det en ny sjanse, via Ziggurat og Limited Run Games, som har kunngjort Rendering Ranger: R2 [Rewind]. Her får vi en trofast utgave av spillet som kjører på Limited Runs Carbon Engine, og har ulike forbedringer slik som at man kan spole tilbake handlingen når ting går galt, eller hurtiglagre (ganske kjente saker, altså).
I tillegg til Rendering Ranger R2 er den europeiske versjonen, som het Targa, inkludert. Denne har altså ikke blitt sluppet før [Rewind] lanseres senere i år, for PC (inkludert Steam), Switch og PlayStation 4/5.
Selve spillet byr på eksplosiv 2D-action der du i samme stil som i Turrican-spillene veksler mellom å utforske store miljøer til fots og suse gjennom sideskrollende romskipsekvenser. Her kan du se hvordan det fungerer: