Maur-strategi i Empires of the Undergrowth

Utviklerne bak Empires of the Undergrowth beskriver spillet som en kombinasjon av SimAnt og Dungeon Keeper.

Empires of the Undergrowth er et sanntidsstrategispill der du får kontroll over en maurtue. Spillet kombinerer Dungeon Keeper-aktig «basebygging» under jorden med ressursinnsamling og krig på overflaten.

Spillet foregår både under og på bakken.
Spillet foregår både under og på bakken.

Målet er å lede tuen din til suksess, både mot andre insekter og edderkoppdyr, og rivaliserende maur. Det er ikke snakk om noen simulator, så du kan for eksempel skreddersy genene til krigermaurene dine slik at de fungerer akkurat slik du ønsker. Når du overvinner rivaliserende maurtuer, kan du også legge inn deres genmateriale i din «samling» slik at du kan benytte deg av deres egenskaper.

Spillet søker støtte på folkefinansieringsnettstedet Kickstarter, der utviklerne håper å samle inn 15 000 britiske pund. Skaperne har også en Greenlight-kampanje på gang. Om alt går etter planen, håper utviklerne at spillet skal være ferdigutviklet innen desember 2016.

Her er Kickstarter-traileren, komplett med dårlig David Attenborough-imitasjon:

Og her er en video der utviklerne diskuterer spillet og planene sine:

Relaterte innlegg

Legg inn en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.