I Offworld Trading Company er målet å tjene seg søkkrik på å kolonisere Mars.
Den amerikanske spillutgiveren Stardock har annonsert at den ferdige utgaven av Offworld Trading Company skal lanseres 28. april i år. Spillet kommer fra Soren Johnson, som var hoveddesigner på Civilization IV, og er det første spillet fra hans nye studio, Mohawk Games.
Spillet har vært på Steams «early access»-tjeneste en god stund, der det har fått en god mottakelse.
Kamp om ressursene på Mars
I Offworld Trading Company er målet å tjene store penger på å utvinne forskjellige ressurser fra planeten Mars. Spillet beskrives som et sanntidsstrategispill, men det er ingen direkte kamp mellom fraksjonene. I stedet vinner du ved å kjøpe opp motstanderne dine.
En av inspirasjonskildene for spillet er det klassiske strategispillet MULE, som kom så langt tilbake som i 1983. Som med MULE, er Offworld Trading Company ment å spilles i raske runder, der hvert spill er over på under en halvtime. Spillet har både en- og flerspiller, men det kan virke som det er flerspiller som er hovedfokuset.
Her er en eldre video der Johnson og teamet hans introduserer spillet:
Er på lista mi!
Har spilt det noen timer de siste par ukene… Men når tutorial-oppdragene er det gøyeste med spillet så… meh :/
Problemet for meg er at hver game er alt for kort – det er bare snakk om 15-30 minutter. Det blir konstant stress, aldri noe tid til å planlegge eller vurdere langsiktige strategier (det er jo ikke noe langsiktig i dette spillet!).