Strategispillet Sorcerer King får en frittstående utvidelse med mange nyheter.
Sorcerer King er et fantasy-strategispill satt til en verden knust av en ond trollmann, som nå har vendt oppmerksomheten sin mot et nytt mål – å bli en gud. Problemet er bare at magien som kan tillate ham å oppnå denne drømmen, også vil ødelegge verden. Så dermed må du bygge opp et lite imperium i forenklet Master of Magic-stil, og stoppe ham.
Nå får Sorcerer King en frittstående ekspansjon, som altså kan spilles uten hovedspillet. Her får vi to nye spillbare sivilisasjoner, nemlig dverger og noe som kalles «frozen realm», samt nye «sjefsmonstre» som labber rundt i verdenen og skaper krøll, og en bråte nye oppdrag og kart å spille på.
I tillegg loves vi en ny måte å vinne på, nemlig å gjøre akkurat det samme som trollmannen. Jeg vet ikke helt om jeg skjønner poenget med akkurat den greia – i mine øyne burde nok utvikler Stardock heller ha forsøkt å gjøre mer for å rendyrke spillets rimelig originale grunnkonsept enn å ta det mer i retning andre spill i sjangeren. Når det er sagt, fungerte originalspillet ganske godt, og jeg forventer at Rivals vil gjøre det samme.
Sorcerer King: Rivals, som det nye produktet heter, skal lanseres sent i sommer. Om du allerede eier originalen, får du en heftig rabatt. Om du ikke aner hva Sorcerer King dreier seg om, kan du ta en titt på mine inntrykk fra spillet.
Nye sjefsmonstre? Kan ikke huske dét fra spillet. Jeg vet de var i FE:LH, men kom meg aldri langt nok der til å møte dem. Men i Sorcerer King, som jeg faktisk fikk meg til å fortsette på og fullføre her for litt siden, så kan jeg ikke huske noe slikt.
Det var to stykker, ifølge pressemeldingen. Jeg husker at det var i alle fall ett som skapte krøll da jeg spilte.
Da så, må ha gått glipp av dem. Blir nok ingen reinstallering med det første da, ble litt for slitsomt.
Bare lot maskinen kjøre alle kampene etterhvert. Ville aldri sett meg gjøre slikt i MoM! :p