Etter flere års utvikling har Wreckfest nå fått utgiver, og lanseringsvindu.
Utviklingen av FlatOut-utviklerens nye bilspill har tatt lang tid, og de som kjøpte tidligversjonen har måttet akseptere mange perioder med lite eller ingen nyheter. Disse har ofte blitt fulgt av perioder med mer fremdrift, slik som i 2015 da Mats Lindh skrev at spillet endelig var på riktig spor igjen.
Spillet har fått utgiver
Nå har utgiver THQ Nordic involvert seg i prosjektet, og med deres hjelp (og ressurser) blir det forhåpentligvis fart i sakene. Det er i alle fall det de sier i pressemeldingen, der de skriver at den ferdige versjonen av spillet skal komme til PC mot slutten av året, og konsoll kort etter nyttår.
I de nærmeste månedene skal tidligversjonen få flere oppdateringer. Disse inkluderer en karrieremodus, muligheten til å skreddersy svært mange aspekter av bilen, nye flerspillerservere og, selvfølgelig, flere biler og baner.
– THQ Nordic og Bugbear Entertainment vil sikre en konstant flyt av nytt innhold som skal legges til ved jevne mellomrom i resten av tiden spillet er i «earky access», står det i pressemeldingen.
Gode nyheter, altså. På tross av alle utviklingsproblemene er jeg fortsatt spent på ferdigutgaven av spillet. Wreckfest byr på en særegen racingopplevelse der en overraskende autentisk kjørefølelse kombineres med kule, klassiske biler og svært avanserte systemer for skader. Her er en fersk trailer (du bør skru ned lyden litt før du ser den):
I disse dager har spillet fått 50 prosent avslag på Steam, og koster bare 135 kroner.