Husker du Crashday?

Det Stunts-inspirerte bilspillet får nyversjon.

Crashday er et spill jeg ikke hadde forventet å skrive om igjen. Originalen kom ut i 2006, og var tungt inspirert av klassiske Stunts og 4D Sports Driving. I hvor stor grad det klarte å fange magien til inspirasjonskildene er jeg usikker på; jeg må innrømme at det er et av mange spill jeg har kjøpt til redusert pris, spilt i en halvtime og aldri spilt igjen.

Nyversjon i august

Ifølge pressemeldingen for Crashday: Redline Edition, er det fortsatt en hard kjerne med spillere som koser seg regelmessig med Crashday. De blir utvilsomt glade for å høre om denne nyversjonen, som skal lanseres for PC den 10. august.

Redline Edition skal visstnok ha kraftig utvidet støtte for modifikasjoner, forbedret grafikk og flere nye funksjoner. Vi loves både en- og flerspiller, og syv varierte spillmoduser. Flere av disse inkluderer våpen og andre tvilsomme måter å vinne på. Redigeringsverktøyet som lar deg designe egne baner er og tilbake, denne gangen med støtte for Steam Workshop.

 

Personlig er faktisk det jeg husker best fra Crashday at det var under utvikling en god stund, og at det i visse deler av spillmiljøet var knyttet store forventninger til det. Siden jeg spilte mye TrackMania på den tiden, husker jeg uttallige forumposter og artikkelkommentarer av typen «dette er kanskje okay, men Crashday kommer til å bli mye bedre!»

Det var alltid litt irriterende. ;)

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.