Zelda møter Groundhog Day i Minit

Legg ut på retroinspirerte eventyr, i seksti sekunder av gangen.

Minit er et actioneventyr som i utgangspunktet ser ut som en slags sort/hvitt-versjon av det originale Legend of Zelda. Men det har en artig vri; etter seksti sekunder dør figuren din, og våkner opp i sengen sin igjen – som i en forkortet utgave av Bill Murray-filmen Groundhog Day.

Spillet bruker kun sort og hvitt.
Spillet bruker kun sort og hvitt.

Stadig progresjon

Men Minit er ikke helt som Groundhog Day, fordi du for eksempel beholder ting du plukker opp selv om du dør. Dermed er det hele tiden en progresjon i spillet, selv om du begynner på nytt om og om igjen.

Minit har fått mye ros allerede, og mange trekker frem lydsporet som et høydepunkt. Det har også fått litt kritikk for å være litt kort, men det skilter med en «new game plus»-modus for de som har fullført det én gang og har lyst på mer. Spillet er ute på PC, PlayStation 4 og Xbox One. Her er en trailer:

Jeg måtte også legge inn denne søte animasjonen fra spillets Steam-side….

En kommentar om “Zelda møter Groundhog Day i Minit”

  1. Jeg spilte det i helga, og synes 60-sekunderssaken blir litt kjedelig. Du bruker minst et halvminutt bare på å komme deg tilbake til det stedet du var på sist gang, og får dermed bare 30 sekunder med moro før du dør og må gjenta prosessen om igjen. Denne typen unødvendig dødtid er ikke noe jeg setter pris på i et spill.

    Kul grafikkstil og spillet er jo bra, men jeg synes det hadde vært bedre om de hadde kuttet ut at du bare har et minutt om gangen, siden det føles som en gimmick som bare er der for å få spillet til å ta lenger tid.

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.