Ingen detaljer enda, annet enn at det nye spillet sannsynligvis har en del til felles med Banished.
For en håndfull år siden dukket det herlige bybyggerstrategispillet Banished opp på markdet, der det ble en stor suksess med godt over én million solgte kopier. Sannsynligvis solgte det langt mer enn enmannsutvikleren Luke Hodorowicz hadde forventet, og det kan nok virke som han ble litt overveldet over spillets mottakelse.
Nå har han endelig gitt lyd fra seg om sitt neste prosjekt, og selv om detaljene fortsatt uteblir, er det mye som tyder på at det nye spillet vil havne i samme gate som Banished.
Bruker mye av koden fra Banished
På bloggen sin skriver han nemlig at han i etterkant av Banisheds lansering hadde en rekke ideer til nye spill, og siden mange av dem hadde relativt like behov brukte han mye tid på å oppgradere Banisheds spillmotor slik at så mye som mulig av funksjonaliteten kunne brukes igjen.
Totalt har cirka 65 prosent av koden for den nyeste versjonen av Banished funnet veien til det nye prosjektet.
Hodorowicz forteller også at han har gjort noen tabber her og der – for eksempel skapte han en avansert terrenggenerator som kunne lage gigantiske, 250 kvadratkilometer store miljøer med realistiske elveleier og så videre, som han ikke tror han til syvende og sist kommer til å få bruk for.
Før Banished kom ut, var det skikkelig spennende å følge med på utviklerbloggen. Forhåpentligvis vil han være like åpen rundt utviklingen av det nye prosjektet.