Houston, hvordan flyr vi denne greia egentlig?
«Har du det som trengs for å bli en astronaut?» spør Reentry. En rask titt på alle knappene man må forholde seg til i spillets autentiske romfarkoster overbeviser meg om at svaret er «nei», men det er vanskelig å ikke respektere et spill som dette likevel. Her loves vi nemlig en svært autentisk simulering av hvordan det var å reise ut i verdensrommet i forrige århundre.
Oppdrag inspirert av virkeligheten
Spillet lar deg skape din egen astronaut, som må utføre ulike oppdrag inspirert av virkelighetens romkappløp, og gradvis oppnå mer og mer erfaring. Ved hjelp av sjekklister og manualer vil du lære å fly de ulike monstermaskinene i spillet, og så godt som hver eneste knapp i cockpiten skal være koblet til et system og fungere realistisk.
Reentry har vært under utvikling i fire år, og er nå ute i «early access». Den nåværende versjonen skal ha romskip fra Mercury, Gemini og Apollo-programmene, skjønt sistnevnte er kun på et «preview»-stadium nå.
Du kan utføre ulike oppdrag, og komme deg ut i bane rundt Jorden, men det å for eksempel lande på Månen vil komme i fremtidige oppdateringer. Utvikleren håper å ha gitt ut en stabil versjon med mesteparten implementert til sommeren, men det utelukker ikke videre utvikling. For eksempel kunne han tenke seg å også implementere det sovjetiske romprogrammet.
Her er en trailer: