Bussen blir lengre og lengre jo flere passasjerer du plukker opp.
Du husker Snake, ikke sant? Hva om … slangen var en buss, og maten var passasjerer, og alt foregikk i tredimensjonale bymiljøer? Det er åpenbart tanken bak Snakeybus, et spill som «kommer snart» til Steam.
![Usikker på hva som skjer her.](https://i0.wp.com/spillhistorie.no/wp-content/uploads/2019/03/snakeybus-1.jpg?resize=400%2C225&ssl=1)
Poenget er altså å navigere seg rundt i byene, plukke opp passasjerer (som dermed får bussen til å vokse), slippe dem av på riktig holdeplass, og unngå å krasje i deg selv.
Spillet byr på fire kart med hver sitt tema, fem typer busser, et progresjonssystem der du låser opp nye ting underveis, og muligheten til å fritt spill. Samt ting som nettbaserte poengtavler og et dynamisk lydspor (legger jeg til kontrollerstøtte, så har jeg vært gjennom hele lista over «features»).
Utviklingen foregår hos et lite indie-studio som heter Stovetop, og her er en trailer: