I Interstellar Transport Company må du sikre at et stadig større nettverk av kloder får de nødvendige ressursene.
Interstellar Transport Company har nylig blitt lansert ut av «early access». Dette er et økonomisk strategispill der poenget er å tjene seg søkkrik på å frakte varer og folk i verdensrommet, samtidig som du hjelper menneskeheten å utvide grensene ved å sikre at ressursene kommer frem. Litt som Elite, altså, bare som et strategispill i stedet.
Avanserte systemer
Utvikleren skryter av at spillet kjører på en sofistikert simulator, som skal sikre en dynamisk verden der valgene dine får varig innvirkning på hvordan den utvikler seg. I tillegg mener de at spillets økonomisystem skal være svært realistisk.
Spillet skilter både med enspiller og flerspiller, og det skal også være mulig å i stor grad skreddersy spillet etter egne øsker.
Interessant nok, var brukeranmeldelsene generelt mer positive før spillet ble sluppet ut av «early access» enn etter. Det ser ut som grensesnittet har litt av skylden for dette, og utvikleren har allerede lansert en rekke oppdateringer for å gjøre spillet greiere å kontrollere. Likevel skal det selvsagt ikke mer enn et lite glimt av et skjermbilde til for å se at dette neppe er et spill for alle.
Selv om Interstellar Transport Company åpenbart er et nisjespill av dimensjoner, har det ifølge utvikleren solgt 15 000 kopier til nå. Det syntes jeg er imponerende, og det viser litt av den store bredden i spillmarkedet for tiden. Her er en trailer:
Og her er en video som viser hvordan du spiller spillet: