Oppfølgeren til nittitallsklassikeren kommer om få uker.
Nittitallsklassikeren Master of Magic får endelig en oppfølger, skjønt den heter småirriterende nok bare Master of Magic. Det nye spillet skal ta alle elementene folk likte fra 1994-originalen, og oppdatere dem på en trofast måte slik at vi forhåpentligvis får et spill som føles mye som det gamle, men ikke har den samme friksjonen.
Klart for imperiebygging i juleferien
Nå er spillet ferdigutviklet, og skal slippes på PC den 13. desember. Utgiver Slitherine er altså ikke spesielt overtroiske, og som for å friste skjebnen litt ekstra har de annonsert en videokonferanse der de vil presentere andre nye spill på samme dag (datoen faller heldigvis ikke på en fredag).
Master of Magic er et turbasert strategispill der du spiller en magiker som ønsker å ta over verden (som vanlig, men her er det to av dem i samme spill). Spillet kombinerer imperiebygging ala Civilization med turbasert, taktisk kamp, og har også rollespillelementer. Du kan velge mellom fjorten unike magikere og forske frem magiske formularer for å ta knekken på fiendene.
Jeg har skrevet mer om originalen i en annen artikkel. Forhåpentligvis får jeg også satt sammen noen ord om nye Master of Magic etter hvert. Her kan du se spillet i aksjon: