I ny og oppgradert utgave.
Det skal vel godt gjøres å anklage Ubisoft for å ha vært flinke til å ivareta klassiske spillserier som Might & Magic i de senere årene, men så skal det vel kanskje også godt gjøres å anklage den franske utgiveren for å ha vært flinke med noe som helst i de senere årene. Heldigvis virker de åpne for å la andre selskaper ta tak i ting.
Puslestrategi fra 2009
Nå har DotEmu og Ubisoft kunngjort en nyutgave av Might & Magic: Clash of Heroes. Originalspillet ble laget av Capybara Games og lansert i 2009, og fikk en god mottakelse den gangen. Spillet kombinerer hjernetrim, turbasert strategi og rollespillelementer, og var nok inspirert av den tidligere suksessen Puzzle Quest.
Might & Magic: Clash of Heroes – Definitive Edition skal ikke ha større endringer med tanke på innhold eller spillmekanismer, men får oppdatert grafikk og mange endringer lagt inn for å forbedre den generelle spillopplevelsen. I tillegg skal DotEmu ha fullstendig rebalansert spillets flerspillermodus, og heldigvis er det fortsatt støtte for lokal flerspiller «offline».
Med spill som Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge og Streets of Rage IV på rullebladet er det lov å forvente at DotEmu gjør en god jobb. DotEmu virker forøvrig som en utvikler som kunne gjort en ganske god jobb med å lage en nyversjon av Heroes of Might & Magic 2, som fortsatt er min favoritt i serien.
Uansett, spillet kommer til PC (der det slippes for Steam og Ubisoft-butikken), PlayStation 4 og Nintendo Switch i sommer. Xbox-versjonen har man tydeligvis glemt i farta. Men her er en trailer:
Vet ikke om jeg er fan av grafikken i kampene 🤔
M&M2 🤩
Og jeg er fortsatt furten for at det ikke er/var et «ordentli» Might & Magic spill :/
Spent på denne. Synes originalen var ein godbit, som eg spelte gjennom fleire gonger.