Jeg har anmeldt Cities: Skylines II for Gamer.no

Her er noen ord om det nye bybyggerspillet, som du kan lese før du klikker deg videre.

Jeg har tatt en liten tur tilbake til gamle beitemarker, og anmeldt det nye bybyggerspillet Cities: Skylines II for Gamer.no. Jeg skal ikke gjengi anmeldelsen her – det ville neppe blitt superpopulært hos arbeidsgiveren – men jeg kan jo komme med en liten teaser for selve teksten.

Kort sagt, er Cities: Skylines II gøy. Veldig gøy, faktisk. I motsetning til diverse innholdsskapere har jeg kun hatt tilgang på spillet i cirka én uke, men på den uken har jeg faktisk rukket å spille spillet i omtrent 30 timer. Primært fordi det har vært gøy å holde på med, ikke fordi jeg hadde en deadline.

Cities: Skylines 2.
Cities: Skylines 2.

Det begynner å bli en god del år siden sist gang jeg surret rundt i originalspillet, så hvis du er en av dem som har alle ekspansjonene og fem tonn spillerskapte modifikasjoner, vet jeg ikke hvor relevante mine inntrykk er for deg. Men jeg opplever i alle fall Cities: Skylines II som et solid steg fremover, selv om det ikke akkurat er noen revolusjon for sjangeren.

Mange har nok fått med seg at Paradox har offentlig innrømmet at spillet ikke er helt der de skulle ønske med tanke på ytelse. Jeg kan bekrefte at det er krevende for maskinvaren. Mitt system ligger omtrent på system-anbefalingene, og dette er vel det mest krevende spillet jeg så langt har spilt på den maskinen (sånn utenom Flight Simulator med absurd detaljnivå).

Men som jeg nevner i anmeldelsen, ble det fullt spillbart med noen nedjusteringer av kvalitetsnivået på grafikken. Jeg kunne kanskje også påpekt at det fortsatt ser temmelig bra ut. Dette er uansett noe å ha i mente hvis du ønsker å kjøpe spillet, og vet at systemet ditt kanskje ikke er helt på topp. Da er nok GamePass en bedre løsning.

Det er for all del forståelig at en såpass tung simulator krever sitt, men Paradox’ innrømmelse er også en indikasjon om at de vet de fortsatt har noe å jobbe med. I og med at de også planlegger konsollutgivelser, tipper jeg at situasjonen blir bedre etter hvert. Uten at vi skal ta noe for gitt, selvsagt.

Uansett, selve spillet er gøy, og utfordringene det har med ytelse var ikke i nærheten av å ødelegge opplevelsen for meg. Les mer om det på Gamer.no.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.