Kjent for et høyt ambisjonsnivå – og et stort antall «bugs».
Boiling Point: Road to Hell er et førstepersons åpen verden-spill fra 2005, som følger en kar ved navn Saul Myers. Han har reist til det fiktive Sør-Amerikanske landet Realia, der en gjeng banditter har kidnappet datteren hans, og nå tar han saken i egne hender.
Spillet kombinerer action, rollespillelementer og mye mer i en gigantisk verden med flere ulike fraksjoner. Du får full frihet til å velge side, og de ulike oppdragene kan løses slik du vil. Men valgene dine får også konsekvenser for handlingen videre.
Boiling Point var et skikkelig ambisiøst prosjekt, og med en liten utvikler fra Ukraina (Deep Shadows) og en utgiver i konstant pengemangel (Atari) bør det kanskje ikke komme som noen enorm overraskelse at det gapte over litt for mye og haltet ut av døren med en liste over «bugs» som var like lang som et par vonde år.
Men det er også et superinteressant spill, noe du kan lese mer om i en artikkel på Rock, Paper, Shotgun (oppkalt etter ett av punktene i en liste over feil som ble fikset: «Fixed: Size of the Moon»).
Nå kommer Boiling Point tilbake, via Ziggurat Interactive. De vil slippe spillet på GOG og Steam tirsdag 14. november, og forteller at de har ansatt Big Boat Interactive for å fikse det opp for moderne systemer. Nøyaktiv hvor mye som fikses sier de ikke, annet enn at de mener dette blir den definitive Boiling Point-opplevelsen.
Big Boat har tidligere hjulpet med å fikse opp BloodRayne-spillene, blant annet. Her er en trailer, pass på å få med deg tidenes beste ansiktsuttrykk fra 1.15 og utover:
Boiling Points oppfølger er forresten allerede ute på Steam.