Spillegal og det våte element

Er undervannsbaner i spill så ille som folk vil ha det til?

I denne nye episoden av Spillegal-podcasten deler vi våre meninger om undervannsbaner og områder i spill. Mange har et dårlig forhold til dette spillelementet, men fortjener det egentlig så mye hets?

Ikke populært.
Ikke populært.

Tryggve har spilt Risk of Rain Returns, en ny remaster av det ti år gamle Risk of Rain. Sindre har prøvd seg på Hollow Knight, det ganske kjente metroidvania-spillet fra 2017. Mens Eirik har tatt en titt på El Paso, Elsewhere, et nytt tredjepersons skytespill som har en del likhetstrekk med Max Payne. Og jeg har kjøpt meg en gammel Amstrad datamaskin siden sist.

Vannbaner

Men hovedtemaet er altså vannbaner. De ser ut til å være generelt dårlig likt, og som oftest trekkes demningen i Turtles til NES, og vanntempelet i Zelda: Ocarina of Time frem som frustrerende eksempler. Men var disse egentlig så ille som vi husker dem? Vi lurer altså på hva som fungerer og ikke fungerer av designelementer rundt slike områder i spill, og trekker frem både gode og dårlige eksempler som vi husker fra hele spillhistorien, selvfølgelig inkludert ovennevnte titler.

Som alltid tar vi gjerne i mot tilbakemeldinger og innspill på vår e-post hets@spillegal.no, eller i kommentarfeltet under her.

Bildene er fra Mobygames.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.