Mer slimbygging i World of Goo 2

Indie-klassikeren får oppfølger etter femten år.

Det er omtrent femten år siden World of Goo var en del av den store bølgen med indie-spill som fikk både spillere og spillpressen til å skjønne at de ikke lenger bare kunne fokusere på storspill. Til neste år kommer endelig en oppfølger.

World of Goo er et fysikkbasert hjernetrimspill der konseptet bygde på de klassiske Bridge Builder-spillene. Poenget var å sette sammen ulike typer konstruksjoner, laget av levende slim, for å nå målene i de ulike oppdragene. Så var det samtidig om å fordele presset slik at ikke konstruksjonene raste sammen.

Det er ikke voldsomt med detaljer om oppfølgeren ute, men traileren viser at mye er ved det samme også denne gangen. Samtidig er det vel lov å anta at femten år med regnekraft-utvikling gir utviklerne mulighet til å kjøre enda hardere på fysikksimuleringen (noe traileren også indikerer).

Utviklerne vil ikke ut med hvilke plattformer spillet skal komme til, eller særlig mye annet for den saks skyld. Men her kan du se traileren:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.