Løs mysterier i en åpen by.
Shadows of Doubt er et førstepersons detektivspill satt til en stor og åpen by, der du kan gå hvor du vil og gjøre hva du vil på jakt etter løsningene du trenger. Mysteriene settes sammen av algoritmer, og hver runde med spillet byr på unike utfordringer.
Tidliglansert i fjor
Spillet dukket opp i «early access» i fjor vår, og da jeg skrev om det da var jeg imponert over ambisjonsnivået og hva utviklerne allerede hadde fått til, men sa samtidig at de hadde betydelig med arbeid igjen før spillet ville oppleves som et ferdig produkt.
Nå føler de selv at de har kommet til det punktet, for den 26. september skal spillets 1.0-versjon lanseres. Samtidig skal spillet komme til PlayStation 5 og Xbox Series X|S.
Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt tid til å følge med på hva som har skjedd i det cirka halvannet året som er gått siden sist jeg testet spillet. Jeg ser riktignok atflere av de ferske brukeranmeldelsene hevder spillet ikke er klart for full-lansering, men vi får håpe utviklerne bruker den siste tiden godt.
Samtidig har jeg nok en mistanke om at dette er en type spill der et visst nivå av «jank» nesten er å forvente, da dette tross alt ser ut til å være regelen snarere enn unntaket for slike store, systemdrevne spill. Spesielt når de prøver seg på helt nye ting, slik Shadows of Doubt. Her er uansett en ny trailer: