Jeg har hatt lyst til å poste om dette en stund (og så kom Adam Smith meg i forkjøpet på RPS i dag). Som en gammel fan av Transport Tycoon, SimCity 2000 og andre isometriske byggespill fra nittitallet er det noe veldig fristende over skjermbildene fra The Spatials.
Spillet gir deg enkelt og greit i oppgave å bygge en base på en dataskapt planet, og forsvare den mot inntrengere. Skal jeg dømme etter Steam-anmeldelsene er det ikke et spesielt utfordrende spill, men det virker variert og innholdsrikt. Det er egentlig ganske lenge siden jeg har slappet av med et Bullfrog-aktig byggespill.
Jeg har lagt inn en trailer bak «les videre»-lenken.
På nittitallet jobbet jeg forresten med et rombasespill selv, i Blitz Basic på Amiga. Det var fullstendig menybasert, så egentlig var det mye mer som en avansert utgave av «BASIC-klassikeren» Hammurabi enn et byggespill. Men jeg hadde ambisiøse planer og er fortsatt litt småstolt av hvordan jeg satte opp et dokument med beskrivelse av alle de forskjellige variablene i spillet og hvordan de skulle påvirke hverandre.